De voordelen van digitaal adverteren

We zien tegenwoordig dat bedrijven steeds meer geld steken in hun online marketing. Hier is tegenwoordig steeds meer aandacht voor en dit zien bedrijven ook. Ze kunnen niet achterblijven en willen ook goed online gevonden worden en zichtbaar zijn. Echter werkt offline marketing ook nog steeds heel goed en dus kan digitaal adverteren nog steeds van grote waarde zijn. In dit artikel leggen we je uit wat nog steeds de grote voordelen zijn van digitale advertentie. Veel leesplezier!

Groot bereik

Met digitaal adverteren kun je nog steeds ontzettend veel mensen bereiken. Een digitale advertentie houdt bijvoorbeeld in, een groot billboard langs de snelweg of een groot reclamescherm langs een hele drukke weg. Je merkt het al, dit zijn reclameobjecten die gezien worden door heel veel mensen die dagelijks in hun auto zitten. Op de snelweg rijden honderden mensen iedere dag en als deze mensen in de file staan hebben ze alle tijd om jouw reclame uiting te zien. Hier kan je dus een boodschap op plaatsen die door heel veel mensen gezien worden.

Niet meetbaar

Het nadeel van digitaal adverteren ten opzichte van online marketing is dat de advertenties niet objectief meetbaar zijn. Je weet niet of een banner die je plaatst ook daadwerkelijk websitebezoek of offerte aanvragen oplevert. Je kunt het niet aan elkaar hangen, wat het dus ook onmogelijk maakt om te weten of je je investering hebt terugverdiend. Niettemin is het ontzettend goed voor je naamsbekendheid. Mensen komen over je te weten, waardoor je in hun hoofd blijft zitten. Als ze later in hun aankoopfase zitten en een beslissing moeten nemen over een koop, heb jij hier dus een voordeel aan.